Kvinno mode för stora kvinnor

Mode i all ära men kvinno modet gäller uppenbarligen bara smala eller normalbyggda kvinnor. Jag var ute med min bästa vännina Jenny för och shoppa runt lite. Jenny är lite överviktig och har ibland svårt att hitta kvinnokläder till sig själv. Vi var runt på samtliga butiker för kvinnomode men utan att hitta något som var rätt modemässigt. Jenny ville gärna ha nya byxor, ett par cardigans och en ny sommarjacka. Det enda hon kunde hitta var sandaler i storlek 40..Varnligtvis brukar Jenny handla kläder på nätet där hon har hittat en del butiker i Tyskland och England som skickar till lilla Sverige. Men nackdelen där är ju att man inte riktigt kan plaggen på sig och se hur de sitter. Passar de inte så ska man ner till posten och skicka hem de olika plaggen som man har beställt, alltså lite besvärligt tycker hon. Smart som jag är tvingade jag ner henne med mig på en shoppingrunda där jag nästintill lovade henne att hitta det hon ville ha .. ja, men det var inte alls enkelt att hitta det hon ville ha i modekläder..

Jag förstår inte heller varför det inte finns kvinnobutiker eller för den delen online butiker i Sverige som säljer lite större kläder. Svenskarna är inte lika feta som amrikanerna men vi är inte heller små av oss direkt. Det är kanske en affärsidé att studera lite närmare..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0